Sunday 3 April 2011

Terjadi Lagi !

Okay , histeria dekat sekolah semakin menjadi-jadi , aku tak tau lah aper sebabnye histeria nie , mybe ade pelaja yang buad salah ?  Hampir setiap hari ade aje budak jerit , and ade aje yang kene tampa dengan cikgu sebab kne histeria , yelaa , tak sedaa . cikgu tampa aje ! hahaha , sedap kan kene tampa ?

Okay , harap takda laa lagi budak yang kene histeria lepas nie , aku nak belaja pun tak senang laa . Belaja dalam ketakutan , kan tak best tuh , Ujian pulak makin hampir , macamane nak fokus blaja , kalau hari-hari ade budak jerit , kan ? betul tak , For sure , korang tak suka kan keadaan macam nie ? Aku pun taksuka . Okay harap-harap laa korang insaf lepas nie , ubah dari perbuatan jahat korang daripada baik ? Agar hidup kite diberkati Allah .

Okay , cikgu pesan , sebelum pegi sekolah , must sembahyang SUBUH dulu , So korang jangan taksembahyang pulak , macam mana lah nak dapat keberkatan Allah kalau tak sembahyang ? ( Tengok ceramah aku dah mula ) Okay , sematkan kan minda and hati korang yang korang tu kuat bukan Lemah , and korang mesti percaya bahawa Allah itu sentiasa ada disamping kita yang selalu membantu kita kalau susah ,

Okay , korang jugak mestilaah selalu bace surah-surah macam ayat kursi , surah 3 kul tuh , supaya hati korang tuh tak lah kosong , Kalau aty korang kosong , syaitan , jin , bapak jin pun senang la masuk . Okay , paham tak ? tak paham korang boley tanye ustaz korang , aku bukan ustazah . Aku sampaikan aje aper yang cikgu aku suh kat sekolah . Okay ? . Okay , aku malas da nak cerita pasal histeria nie , Harap besok takada la budak yang kene histeria . Aminnnn .

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum. Komen yang baik-baik je ye?