Tuesday 8 October 2013

Kalau aku kaya -----

Greeting Text 

Kalau aku kaya
Hari hari hari raya
Bil-bil jiran keluarga
Aku belanja selamba
Kalau aku kaya
Aku beli segalanya
Bungkuskan semua
Hadiahkan pada mama
Kalau aku kaya (kalau aku kaya, kalau aku kaya)
Kalau aku kaya (kalau aku kaya, kalau aku kaya)


Aku suka lagu tu.
SANGAT
Yes, lagu tu macam memberi aku inspirasi untuk jadi kaya,
Dulu-dulu,
Mak aku cakap --
Siapa cakap gila lebih 40 kali, dia betul-betul akan jadi gila
Tu mak aku yang cakap,
Sebab aku ngan adik-adik aku nie kalau gaduh,
Suka cakap perkataan gila, sengal etc
Kami tak sebut, perkataan Babi, bodoh, siaa semua tu,
Sebab aku adik beradik, 
Takut dengan bapak aku,
Bapak aku garang.
Serious
Bila bapak aku dengo perkataan tu,
Confirm kena tampo,
Serious.
So kami tak pakai pekataan tu untuk gado ---
Hahah tu dulu, kecik-kecik punye cerita.
Berbalik pada cerita mak aku,
Hmm kalau aku sebut dan nyanyi lagi ini 40 Kali,
Maybe one day nanti aku akan jadi kaya?
Mudah-mudahan lah.
Tapi aku tak batak sangat nak jadi kaya,
At least pun, hidup senang.
Kaya tu kira bonus bagi aku. InsyaAllah
Cakap pasal kaya?
Kalau aku kaya? Ape yang aku buat?
Kalau aku kaya, first thing yang aku buat ialah,
Hantar mak ayah aku pegi Haji. 
Sebab, mak aku teringin sangat nak pegi haji.
Duit tak cukup sebab tanggung kiteorang adik beradik nak belajar,
So, niat mak tertangguh.
InsyaAllah, kalau aku kaya, aku hantaq mak ayah aku pegi haji dulu.
MESTI ---
Next, kalau aku kaya? Aku bayar duit PTPTN dulu
Tapi aku nak change pinjaman tu ke scholarship
Tu start dari sekarang aku kena maintain 3.5 above. 
Kalau dapat tukar, Hilang satu beban.
Next, kalau aku kaya. 
Aku nak tolong adik-beradik aku. 
Tu penting, 
Tolong dia semampu aku. Selagi aku boleh tolong pasal duit. 
InsyaAllah aku tolong.
Next, kalau aku kaya,
Aku nak pakai kereta.
Taknak mahal-mahal
Myvi Elite warna dark purple dah cukup.
Beli kereta cash, taknak hutang.
Next, kalau aku kaya,
Aku bukak satu kedai bakery, satu kedai Western dan satu restaurant makanan kampung.
Kalau boleh, biar kedai tu berderet, 3 kedai sekali gus.
Aku akan applykan apa yang aku belajar kat sini dengan kedai aku tu.
Majukan kedai, dan bukak cawangan dinegeri lain.
 Tu separuh rancangan aku, bila aku kaya suatu hari nanti.
Dan tu impian aku.
Kalau Allah benarkan,
Maka ini adalah perancangan ku.
Tapi aku tahu, 
Perancangan Allah lagi awesome dari perancangan aku.
(Senyum)
So, jom kita nyanyi lagi ini secara berjemaah.
Muahahahah, Bye!  

 

2 comments:

  1. Hi dear.. salam perkenalan.. semoga impian menjadi kenyataan =)
    Jemput join contest kami di http://laishcloset4u.blogspot.com/p/vintage-contest.html ya..
    Boleh dapat hadiah best!! Ajak rakan-rakan lain sekali tau. The more the merrier =)

    ReplyDelete
  2. nak x buat side income?
    :)
    nnt singgahla blog noly ye
    www.nolyanna.blogspot.com

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Komen yang baik-baik je ye?