Tuesday 22 December 2015

Week paling hectic.

Hi bertemu lagi kita untuk next post. Hihihi bosan aih study week tak tau nak buat apa selain study. Hihi mood study tak sampai lagi, nak buat lagu mana? Kkk aku start. Ni nak cerita pasal subject killer untuk semester 5 iaitu Research Methodology. Siapa yang taktahu ni subject apa pegi la google okay. Aku terang kan sikit ja, he he he 
.
Okay research method ni, kau kena belajar benda-benda yang kena ada untuk produce satu proposal. Proposal untuk research kau la yer. At the end of lesson kau akan dapat produce satu perfect proposal. Individual proposal yer infividual. And proposal tu akan carry ke semester 6 ye, iaitu independent study. Untuk uitm penang la yer, uitm lain aku taktau. 
.
Untuk degree level takda final year project. Bagi course culinary arts management. Course lain aku tak tau la yer. So fyp takda, kita ada independent study. Which is stand for IS, jangan ingat natang ni senang tau. Sorry, jangan harap. Independent study ni boleh bagi kau tak boleh tido malam. Mata bengkak macam panda, mandi tak basah, makan tak kenyang tau dak. Ha haa haa takut takut? 
.
Hihi takdak aihh aku pon taktahu lagi ni macamana follow dia, dan aku bakal rase untuk semester hadapan. Iaitu semester 6, sekali dengan Latihan industri. Haa dapat bayangkan practical training sekali dengan independent study. Practical start 25/1 smpai la 25/5 bayangkan la macamana hidup tak terurusnya nanti 😞 doakan la aku dapat habiskan degree ni dengan jayanya yeay
.
Okay back to topic. Sebenarnya aku nak cita benda-benda yang jadi selama aku siapakan proposal aku ni. Okay jom mula.
.
Okay, aku dah pilih tajuk baik punya, tajuk yang boleh kau buat berkaitan dengan Shah Alam. Aku taktau lagi nak buat tajuk apa, apa yang best pasal Shah Alam. End up, aku pilih factors that affect impulse buying behavior dekat Pasar Shah Alam. At first aku yakin tajuk aku. Buat punya buat, sehari sebelum submit report. Aku punya kena reject. 
.
Reject?! REJECT??
.
Takda la kena reject tapi Dr aku kata, apa kaitan dengan hospitality and tourism industry yer? Fikir punya fikir dia tolong ubah sikit tajuk ke arah shopping tourism. Aku tengok reaksi dia, nak taknak je check aku punya report. Tak rela la kata orang.  End up malam before submit report, aku terus tukar tajuk, tanpa bagitahu supervisor aku. Aku tukar satisfaction of the guest in the hospitality industry. Okay memang berkaitan la dengan hospitality industry. 
.
.
Malam tu aku buat, sambil stress. Tak dulik dah apa orang kata. Aku buat buat dan buat. Report kena submit before 3pm, haritu ada 2 kelas pagi smpai petang. Dan tak pernah-pernah seorang farhanah ponteng kelas sepanjang semester. And that day, aku dah pecahkan rekod. Skip class dr. Johan. Skip class Sir Fata. Sorry aa memang tu je masa nak siap kan proposal aku. Proposal tu kena ada atleast 11 pages. Dan alhamdulillah i did it very well. Power jugak aku boleh siapkan tajuk baru dalam masa tak sampai 24 jam. 
.
Power power. Lepas submit aku rase diri aku tersangatla stress. Lepas submit report aku sembahyang dan tunjuk proposal yang aku dah hantar pada supervisor aku. Siap kena puji 'laju awk buat kerja' kehkehkeh, terpaksa, sebab kena hantar. Kalau tak, memang takkan siap. Aku rase minggu tu minggu paling stress tau dak! Lepas tunjuk, aku keluar dari uitm, keluar dari dunia streess. Keluar pegi mana-mana yang aku suka. So aku reward diri aku dengan kfc. Hmm tu jela mampu. Alhamdulillah taktahu nak pegi mana lagi. 
.
Minggu tu tak berlalu begitu saja. Kena buat poster pulak for presentation. Poster kena submit before pukul 2 hari jumaat. Poster je pon kena edit jugak tau dak! Fuhh lepas siap poster semua rase kurang sikit bebanan kat kepala hotak ni. Okay lepas habis semua tu, hujung minggu tu ada exhibition pulak. 2 hari exhibition. Sabtu dan ahad Haaa
.
Exhibition ni benda wajib buat untuk semua student semester 5 kulinari arts. Exhibition food styling. Haa nak tahu pebenda Food styling tunggu next post. Okay aku akhiri post aku untuk harini dengan ucapan terima kasih sebab sudi baca post aku. Hihi bye. 
.
P/s moral of the story jangan buat kerja last minit. Eh tapi kerja last minit aku menjadi. Then macamana tu? Ihiks 
.
Diakhir post ni aku sertakan sekali gambar-gambat masa individual postal presentation. Cuak tau dakk! Kena present sengsorang. 

                   


               
.

So inilah farhanah. Farhanah gemok sejak masuk degree culinary arts. Keja makan sepanjang masa. Im a happy kid yo! Bye salam enjoy your day ;) 

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum. Komen yang baik-baik je ye?