Thursday 10 March 2022

Helloo, im back!

Greeting Text

*Scream*

HELLLOOOOO GUYSSSSS, ASSALAMUALAIKUMM GUYSSSSS, Im back guys. *crying* i think, is good to be back again here. After longggggggg time ago, aku tak buat post. Masih ada yang bace ke? Eh takpela kita cambiasa create entry, syok sendiri kan? Hehe 

Okay, Today 10 March 2022, ko gilerr ke 2022 masih tulis dekat post blog? Sekarang zaman cepat viral, kau buat silap sikit kat medaoc ke, netizen dah kecam, tapi takpela mari kita amalkan konsep, “ade ku kisah?” Hehe 

Okay la guys, just nak update je kanz, what im doing right now. Last entry aku, 23 Sept 2016. Gila eh, zaman baru lepas habis intern, siapkan research, dan zaman habis belajar. So yah, normal thing happen after that, habis intern, balik penang siapkan research, present, n im done with my degree. Aku clearly tak berapa ingatla, zaman buat research, sebab yang aku ingat time tu steresghhhh sngat dengan reseach, aku takda masa utk bukak apa apa medsoc (macam tipu) tapi seriously aku dah tak ingat. Yang aku tahu time tu, aku nak habiskan degree cepat, nak cari kerja dan nak bayo hutang. Yela the main point kita keja nak bayar hutang PTPTN 😭 

So in between 2016  till March 2022, there’s a looooooooot happens dalam life aku. Aku nak ceritaboun aku malas, sebab benda dah lepas maleh aku nak ingat balik, tapi kita cerita pasal sekarang la eh? 2022

So bismillahirrahmanirrahim. Alhamdulillah guys, ini masuk tahun ke 3 aku buka kedai kek. Tahun Ke 3, (what an achievement ) aku taktahu nak start cerita dari mana. Aku pening aku peninggg tolong akuuu. 😂

Okay la begini, untuk dipendekkan cerita, lepas je aku habis belajar aku terus sent resume dekat semua hotel/company/food industry, time tu aku rasa aku nakkk sangat sangat sangat kerja dekat hotel (bahagian kitchen) NAKK SANGATTT, sebab walaupun penat, aku sukaaaaaaa. Puas aku hantar resume. Tapi time tuc rezeki aku dalat dekat food factory, as a supervisor. Nak takkan aku accept jela kan, sebab jiwa muda memberontak nak kerja, nak duit. Tapi rezeki aku kat situ tak lama, i think dalam 2 bulan je kot? Company dah tendang aku. Sebab terlalu efficient 🤣

Okayla bila kena tendang, kita sent resume lagi dekat semuaa hotel melaka, ada la 2 - 3 hotel aku pi interview, tapi tu la kalau bukan rezeki, mmg bukan rezeki la yer walaupun ada degree. So aku malas pakai degree aku, aku pakai spm je la kan. So time tu aku give up, down sngat, sebab time tu mula la mackcik bawang cakap “nak duduk rumah je kerr” “takkan nak duduk rumah jerr” tahap give up aku sampai takkan keluar jumpe diorang dah. Nanti pasal kerja je diorang bising kan, aku gerammm. So aku ikut jela flowww, aku duduk kampung aku mula bake from home. 

Bebekalkan gaji yang aku dapat masa kerja dekat food industry tu, ada la beratus je ku dapat 🥲 so guna modal itu untuk beli mixer toet brand panasonic yang harga nya tak sampai RM90. 

So jadilah seorang farhanah sebagai home baker dekat kampung. Kita orang kampung saje boss. Okayy nanti lah aku sambung cerita, entry ni rasenya dah cukup panjang. Haha bye guys, free nanti aku sambung. Looooooong story la. 

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum. Komen yang baik-baik je ye?