Saturday 5 October 2013

My Precious

Greeting Text
Ayah dan ibu
Itulah permulaan kami
Dapat melihat bulan dan matahari
Ahai…
Yang dikurniakan dari Ilahi
Ahai…
Ayah dan ibu
Ayah dan ibulah mesti dihormati

Ayah dan ibu? -------

Kalau dekat sekolah, ade motivasi mesti diaorang akan selitkan cerita pasal ayah mahupun ibu.
WAJIB ---
Part tu memang paling aku benci,
Bukan ape, 
Start bukak cerita pasal ayah dan ibu, aku akan menangis secara automatik. 
Serious talk,
Aku akan menangis tanpe henti,
Dengan ayat "Cuba awak semua bayangkan mak ayah awak takda"
(Nanges)
Cengengg (kuat nangis), ye tu aku.
Walaupun muka aku nampak macam macho sikit, 
Tapi aku pun ada perasaan bro.
Part ayah ibu nie memang sensitif sikit.
Bukan sikit. Banyak
Tak leh aa cerita pasal mak ayah nie. Huwaa
Sekarang pun sama,
Masuk Uni, still diaorang cakap pasal mak ayah. 
Duh
Takda modal lain.
Memang sepanjang Mds (Minggu Destini Siswa/i) aku nangis
Bukan ape, sebab rindu. Rindu dengan mak.
Aku mane pernah jauh dengan mak aku.
Paling jauh aku pernah study, kat Melaka. 
Sekarang Peneng. 
Mampus.
Dan bila teringat macamana susahnya diorang nak hantar aku dari joho ke Peneng.
Bila ingat balik tanggal 30 Aug 2013. Memang sebak.
Rindu semua, semuanya.
Tipu, kalau tak homesick.
Syabas aku ucapkan keatas ibu dan bapa aku.
Sanggup lepaskan aku jejauh macam nie. 
Takpe lah, demi anak perempuan yang tersayang.
(Senyum)
Dan kepada Mak dan ayah dan Adik-adik yang berada di Muar Johor.
Jangan risau, aku bebaik je kat sini. InsyaAllah
Aku boleh jaga diri aku sendiri.
Handle masalah sendiri,
Handle kewangan sendiri.
Everythings.
Jangan risau, 
Raya Haji nanti, Aku akan ada di Muar 5 Hari je.
InsyaAllah
InsyaAllah, aku akan bawa segulung ijazah dalam bidang Pengurusan kulinari,
3 Tahun akan datang dan khusus
Untuk mak dan ayah. 
Dan buat mak dan ayah bangga  
Dan berkata "Tu anak aku tu
InsyaAllah mak ayah, Doakan kejayaan anakmu disini.
Doakan agar segalanya dipermudahkan.
Doakan anakmu ini, dapat bukak satu kedai bakery suatu hari nanti,
Doakan agar kedai itu maju dan sentiasa ramai orang.
Doakan ye mak, Doakan ye ayah.  
Yang paling penting, redha kan anakmu belajar di Uitm Pulau Pinang ini.
Dan InsyaAllah, everything gonna be okay. 
And everything gonna be change as soon as possible
Ini adalah cita-cita aku.
Bukan angan-angan mak jenin.
Sekarang takda term 'Mak jenin' lagi
Come on dah 2013.

 (Nong,Okt 2013)


 

4 comments:

  1. syg study uitm penang yew ? dekat permatang pauh tu ke ek ?
    kalao kat situ ala dekat je la dengan muni haa . . muni stay kulim :) hehehe .

    tak mao sedih yew . . muni baca entry farhanah pun dah mula betakung air mata . . sma la kita hati softlan skit kalao psal mak ayah ni . . give me five skit . hehehe :p banggakan mak ayah yew . . sebab benda tu la yang paling dorang harapkan dan gembira bila tengok kita belajar dan dpt dpt bawak balik segulung ijazah ;) good luck in your study dan harap dapat bukak kedai sndiri nanti . . hee ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah study kat uitm Pulau Pinang. Terima Kasih atas doanya ye Murni ku sayang. InsyaAllah, everuthing will be okay. Eheheh

      Delete

Assalamualaikum. Komen yang baik-baik je ye?